Vážení hráči, vážené hráčky, projekt Minecord byl ke dnu 24.12.2024 ukončen, tenhle příspěvek bych chtěl využít na shrnutí posledních 12 let, od kdy jsem založil svůj první Minecraft server a poděkovat všem, kteří se na projektu podíleli.
Můj úvod do hry Minecraft začal asi v roce 2011 (bylo mi 12), kdy mi hru představili spolužáci ve škole, protože se naše 6a a 6b třídy spojily do 7. Pamatuji si, že první server na kterém jsem hrál byl Blodman.cz (o rok později se jmenoval Apophis.cz) který vlastnil týpek jménem "marvicisko". Na youtube je stále spousta videí ze serveru z toho serveru. Bohužel není tam video z toho jak si ho pamatuji, protože mám vzpomínku, že tam byl pyramidový spawn na poušti a schody dolů, a že server ani nebyl moc PvP ale spíše survival, ale to je jedno. Tuším, že jsme tam začali hrát, když tam bylo tak 10-15 hráčů, a o rok později tam bylo permanentně 120/120 hráčů.
Mám pocit, že jsem tam byl později i helper a opravoval jsem díry v mapě s WorldEditem nebo něco takového, ale to už si moc nepamatuji.
Tohle období si moc nepamatuji, pravdepodobně jsem tak půl roku hrál Minecraft se spolužáky, a pak jsem se rozhodl založit si vlastní server, protože jsem chtěl mít něco svého a dělat to lépe než ostatní.
Se spolužákem jsem na hostingu crew založil náš první server, který jsem pojmenoval "Stampfix" (na jména jsem asi nikdy nebyl, vzhledem k tomu že můj nick v té době byl "haelexuis", btw tady se to někdo pokoušel i vyslovit).
Server jsme měli možná několik měsíců, hrálo tam tak možná do 15 hráčů, a stále jsme snili o tom, že naše IP adresa bude jednou začínat s číslami 93.91, co byly IP rozsahy hostingu Fakaheda, co byl v té době nejdrahší, ale nejlepší hosting v Česku a Slovensku s vlastním seznamem serverů, který přinesl spoustu hráču jiným serverům.
Na zakoupení serveru na jiném hostingu jsme ale neměli peníze, a tak nás napadlo zkusit prodat admin rank nějakému random hráči přes SMS za 20 EUR, co bylo v té době asi minimum na zakoupení 20 slotového serveru na měsíc, detaily si už bohužel moc nepamatuji, a bojím se, že jsme toho hráče už pak neviděli (je možné, že když mu na to přišli rodiče, tak dostal zaracha).
Takže náš začátak na hostingu Fakaheda byl přesně 23.11.2012, byli jsme hodně happy, že jsme se dostali na nejlepší hosting kde server bude jít plynule a budeme mít více hráčů.
Někde mezi tím jsme se ale se serverem spojili s portálem RSGame, který vlastnil můj bratranec a jeho kamarádi, byl to server na hru GTA San Andreas MP, a my jsme tam měli na starost náš minecraft server, spolužákovi se tahle spolupráce moc nelíbila a časem ho Minecraft omrzel, a tak jsem zůstal na server sám.
Teď si čtu, že 20.12.2012 jsem měl na hostingu Fakaheda ticket, kde jsem žádal o přesun kreditů z VIP ze starého účtu, který jsem ponechal RSGame, protože se mi spolupráce asi taky přestavala líbit. Ticket mi bohužel zamítli, protože v té době nebylo možné přesouvat kredity, i když jsem vlastnil e-mail od starého učtu a vědel jsem i heslo, no RSGame jsem už řekl, že jim účet nechám, tak jsem to asi neřešil a založil jsem si další server jménem "Netherefix" (funny, že o tomhle jsem neměl páru, jsem to teď náhodou zjistil z mého 2. ticketu na hostingu).
Musím se přiznat, že pamět na události není moje silná stránka, a proto spoustu věcí vím jen díky tomu, že si teď procházím tickety z hostingu, kde jich naštěstí mám 210, takže mám dost dat na to z toho něco vyčíst :D i když to dost bolí, číst jaké jsem byl ditě, no bohužel hlavní události toho roku si budu pamatovat celý život.
Server pokračoval dál jako Netherefix, kolem 13.02 tam mohlo být tak 25 hráčů a 23.02 jsem žádal o navýšení na 40 slotů a o měsíc později jsem měl i Tekkit (Hexxit) server, na který si moc teda nepamatuji.
Zlomový bod nastal, když jsem chtěl pro server vlastní doménu a lepší název, měl jsem vyhlédnutou doménu CrazyGame.cz, no nevěděl jsem, že nemusím mít 18 let, a tak jsem se vydal na Skypu k hledání někoho, kdo by mi doménu koupil, od RSGame teamu jsem dostal doporučení na nějakého týpka, kterému v té době bylo 15 let, ale říkal že to může koupit, tak jsme se domluvili a doménu koupil a nasměroval na webhosting fakahedy, bylo to 26.03. Ten rok jsme se lépe poznali a začali pracovat na serveru spolu, on jako Admin, a později jako Spolumajitel, naprogramovali jsme i náš první CrazyGame web, kterého kód mám dodnes, a je to můj první PHP projekt, z kterého jsem se naučil základy programování, před tím jsem měl web v redakčním systému PhpFusion.
Mimochodem, na youtube můžete stale najít videa kde je 1. Skyblock spawn který jsem postavil, třeba zde nebo zde, protože jsme měli soutěž, kde hráči měli za úkol natočit pozvánku na server.
V té době jsmě měli najhranejší Skyblock server v Česku a na Slovensku, později v roce jsme přidali i BungeeCord, na propojení více minecraft serverů a přidávaly jsme další servery.
Začátkem 2014 byl CrazyGame.cz nejhranejší server v Česku a na Slovensku.
Bohužel, vše se rychle změnilo.. protože peníze jsou až na 1. místě. Někdy koncem 2013 jsme zavedli platební SMS bránu, z které jsme měli nemalé výnosy, všechno bylo psané na spolumajitele, protože byl o 1-2 roky starší a byli jsme domluveni, že si výdělky po zaplacení nákladů rozdělíme 50/50, ale pak říkal, ze nutně potřebuje nový PC, protože mu laguje minecraft, tak že by chtěl tu první výplatu z platební brány (možná oklem 800 eur / 20k czk) a mě dá tu 2. výplatu (a to zasílají až po 60 dnech). Souhlasil jsem, i když jsem měl možná ještě horší hardware než on (měl jsem jenom netbook).
Takže jsem to nejaký čas neřešil, a pak před 2. fakturou z platební brány jsem se pořád vyptával, jestli to už přišlo, on pořád říkal, že ne, až nakonec mu asi svědomí nedalo, nebo vědel, že už to bude podezřelé, a tak mi napsal, že mu to už přišlo, ale že hned si za to koupil nový PC, protože prý ty předešlé peníze musel půjčit rodičům, ale 2 měsíce nic takového ani nezmínil.. no a to byl jednoduše bod, kdy jsem si řekl, že mám asi dost, a že tohle není člověk, se kterým bych chtěl dělat něco většího, taky se už méně věnoval minecraftu a více GTA San Andreas. Bohužel, doména byla registrovaná na něj, a tak jsem neměl moc možností.
Tahle událost se stala jěště koncem 2013, kdy jsem začal plánovat oddělení se od něj a většiny lidí z AT (protože to byly jeho kamarádi) a tak vznikla myšlenka založit server ShotWar.eu.
Zde můžete vidět první ShotWar.eu lobby které jsem sám postavil, stavění si pamatuji celkem živě, protože jsem tenkrát měl pocit, jako kdyby mi někdo vrazil kudlu do zad, a nevědel jsem, jestli mi to s novým serverem vůbec výjde.
Oddělení jsem naplánoval tak, že jsem vědel, že spolumajitel bude do oběda jěště spát, a tak jsem nějaký den v noci (nevím kdy přesně) na web CrazyGame.cz napsal, že server se nově jmenuje ShotWar.eu a nová IP adresa je play.shotwar.eu, jekoliž minecraft servery a účet na hostingu byl můj. Mělo to ale jeden háček (pokud si dobře pamatuji, co fakt nevím..), že server byl pouze pro originálky, co nebylo moc dobré rozhodnutí a časem se to změnilo, ale tam server zažil největší rozdělení komunity jaké ho mohlo potkat. Spolumajitel kterému zůstala doména a spousta peněz z platební brány (protože + další měsíce, když zasílají peníze po 60 dnech) tak do týdne spustil nový server který dál nazýval CrazyGame.cz, protože mu patřila doména, i když název jsem vymyslel já, zůstalo mu tam asi 90 hráčů.
V té době jsem zažil pomluvy a hejt, že co jsem to udělal, že jsem zničil server, že jsem zloděj, že jsem si prý vzal všechny peníze a kdoví co jěště.. ale moc se mě to nedotklo, protože já jsem měl svědomí čisté. No ale aby toho nebylo málo, tak v tu dobu jsem si někdy v noci projížděl facebook fakahedy a koukal jsem na hodně starou fotku, a najednou jí přibyl like, od někoho s jménem Austin, kdo měl profilovou fotku jako Austin z FH (spolumajitel hostingu Fakaheda), tak jsem mu napsal na FB a pak jsme si psali na skype (v domění, že je to on).. long story short - nebyl to on a ja byl naivní dítě a přišel jsem o gmail, steam a všechno co jsem na něm měl.. naštěstí jsem to pak později dostal zpátky s pomocí kamaráda siOnzee, ale třeba FB/Steam jsem měl už smazaný. Proto jsem si musel změnit nick v MC z haelexuis na Hexuis.
Server se proslávil hlavně SkyWarsem, který byl v té době jediný svého druhu v Česku a na Slovensku SW tam hrálo stovky online hráčů, zde je třeba video jak vypadalo lobby, které se na tu dobu celkem povedlo. Tenkrát byl celkem problém sehnat plugin a nastavit to, protože zdrojový kód byl jenom na githubu, ale asi po pár dnech pokusů a omylů se mi to povedlo, byla to asi moje první zkušenost s programováním v Javě.
Tak zhruba za půl roku, se server přejmenoval na ByCraft.cz (08.06) a byl v té době opět jeden z nejhranejších serverů v Česku a na Slovensku s 270 online hráči, když nepočítam GameTeam a SurvivalGames, tak jsme si konkurovali jenom se serverem StyleCraft.cz, koncem roku 2014 jsme měli 470 online hráčů.
Teď, když čtu příspěvky z webu přes web.archive.org, tak jsem si uvědomil, že jsem v té dobe měl dalšího spolumajitele, jmenoval se Skool, on měl Survival na 1.5.2 a já měl Skyblock, tak jsme se spojily, ale ukázalo se, že to nebylo moc prospěšné, protože hráči neměli zájem updatovat z 1.5.2 na nejnovější verzi kterou jsme měli my, protože na těch serverech hrali právé kvůli tomu, že 1.5.2 už nikdo neměl a byla to hodně stará verze, a tak se nám ta spolupráce rozpadla, protože stejné nám to moc neklapalo, a já jsem si pak řekl, že už nikdy nechci mít spolumajitele serveru.
Jako první jsme na naší scénu taky přinesli hru Annihilation, kterou mi pomohl naprogramovat siOnzee z nějakého starého source kódu který jsme našli na githubu a opravili, od té doby jsem se začal věnovat vývoji vlastních pluginů. Později náš Annihilation plugin leaknul nějaký náš admin který měl přístup na FTP, a na fakaheda fóru všichni řešili, jak z něj odstranit reklamu na ByCraft.cz.
Měli jsme asi 4 annihilation servery a každý měl tak 80-100 hráčů, v tu dobu to byla nejhranější minihra a postupně to začali přidávat i ostatní servery, třeba SurvivalGames nebo QPlay, ale za to bych nedal ruku do ohně a nechci se hádat kdo to mal dřive.
Zde můžete vidět nějaké video z annihilation serveru.
Tohle se moc serveru netýka, ale rozhodl jsem se založit vlastní serverlist, protože Czech-Craft.eu mi přišel hodne nekvalitní.. teda jako abych pravdu řekl, tak jsem ho trochu hacknul a pak tam dostal ban, no teď už nevím jestli před nebo po založení mojeho serverlistu. S propagací serverlistu mi pomohl později i MrWake s jeho serverem CraftMania.cz, Mirayi se SoftCraftem (pak WarfareMC a teď Mytahara) a později se přidaly i servery jako Minicraft.cz nebo BasicLand.cz. Později se serverlist přejmenoval na Craftlist a do dnes je to jeden z top serverlistů v EU, který ma 100% dostupnost a podrobné data a historii online hráčů od 2019.
O Vánocích 2014 jsme si pro hráče připravili nový web kde, a asi jako jediní server jsme měli v té době vlsatní webový systémi s fórem, který byl v čistém PHP na mojem na koleni napsaném frameworku, kompletně se to dokončilo až 12.08.2015, kdy přibylo i fórum, statistiky, banlist, profilu uživatelů a měl jsem v plánu přidat i soukromé zprávy které budou propojené s minecraftem a spoustu dalších věcí, mít dokonalý web byla moje posedlost, která mě pak další rok stála spoustu času a nervů, a nakonec jsme kvůli tomu přišli o spoustu hráčů, ale k tomu později.
Byl to rok, kdy minihry zažily největší boom, hned začátkem roku jsme přidali OneShot a 25.04 i BedWars a koncem roku i BuildBattle a SkyGrid, s kterým mi pomohl siOnzee a Buk, protože jsme museli naprogramovat custom generátor světa.
Tohle byl taky zlomový rok, kdy náš server v počtu online hráčů předběhl konkurenční server CraftMania.cz, co mě trochu trápilo, protože počas toho roku náš hlavní builder SpiritV přešel na ten konkurenční server, a pár adminů možná taky taky a s nimi i hráči, a server měl úplně stejné minihry co náš, k tomu jěšté nějaké věci navíc, a dělal updaty častěji než my, a já udělal chybu, že jsem se věnoval více webu namísto serveru, a můj přistup k serveru byl, abychom nestahovali pluginy, ale programovali si věci sami, bohužel na tohle jsem byl sám, a tak jsme nemohli stíhat všechny trendy bez snižování kvality.
Rekord hráčů na ByCraftu byl 11.08.2015, kdy jsme měli 409 online hráčů.
Tenhle rok jsme se taky pozornost věnovali minihrám, přidali jsme MicroWars.. teď čtu z příspěvku že jsme ji programovali jenom 5 dnů :O. Byla to minihra, kde byla malá mapa a 4 teamy hráčů, a z okraje mapy začaly padat blocky, tuším se to v zahraničí jmenovalo MicroBattle.
Taky jsme věnovali čas učesání serveru, sjednotili jsme barvy v chatu, přidali nové prefixy, udělali různé optimalizace a přidali jsme 2 nové ranky a dále jsme pracovali na updatech pro BedWars a jiné minihry.
Přidali jsme i minihru LuckyWars, co byl jednoduše SkyWars s LuckyBlockmi.. a atm to trochu narušilo naše prvenství v SkyWars minihre, protože najednou jsme komunitu 1 minihry rozdělili do 2 miniher, a tak jsme ztratili hráče, ale to jsme si uvědomili až později, pamatuji si, že to kritizoval i BluebirchCZ, který měl na starost programování LuckyBlocků.
Dne 18.07 jsme přidali i Skin server, kde se dali prohlížet a nastavovat skiny.
Nevjvětší update (Summer Update prý) byl 19.08, kdy jsme předělali vzhled webu a přidali jsme nové lobby které postavili ssyysseellTT, LuksiQ a Drae a přidali jsme servery Survival, MiniAnni a UHC Run.
Taky jsme založili Discord, což byl v té době nový komunikační nástroj který měl dobře naběhnuté na to, aby nahradil Skype a TeamSpeak, nejdřív jsme to používali jen jako admini namísto Slacku, a pak s tímhle updatem jsme to otevřeli i pro hráče.
Koncem roku minecraft hype upadl, serverů bylo o 1/3 míň než na začátku roku a prostředí se začalo stabilizovat, z ~300 online hráčů jsme měli možná 40-80, tenhle úpadek byl poměrně globální, i naše konkurence jako CraftMania měla z 500-1000 online hráčů asi tak 150-250.
První měsíce se nic zásadního nestalo, jenom jsme se snažili udržet server naživu, a při tom jsme se věnovali přepisu celého serveru, protože kód začal být neudržitelný.
Nevím co mě to napadlo, asi jsem chtěl server znovu oživit, ale 11.03 jsem napsal příspěvek, že od 11/2016 jsme připravovali nový projekt ShotWar.eu, vím ale, že jsem kompletně přepsal jádro serveru a od základu jsem naprogramoval nový web, a server měl i anglické překlady, protože jsem chtěl oslovit i zahraniční hráče, ale to se mi moc teda nepovedlo, akorát mi to nadělalo problémy když tam někdo začal psár arabsky.. a taky všechny updaty trvali 2x tak déle, protože bylo potřeba dělat překlady, mám utržky z toho, jak mi Erol pomáhal psát vtipné překlady pro zprávy když hráč zemře :D.
Zdá se mi, že jsme i většinu miniher zrušili, díky úpadku hráčů z konce 2016, protože nebylo dostatek hráčů ani pro spuštení miniher a servery jsme platit stále museli.
V půlce roku jsme znovu přidali SkyWars, co bylo napsané už v našem novém minigame frameworku a měsíc potom MurderMystery, co jsme si taky naprogramovali a pak jsme to předali i pár dalším CZ/SK serverům.
Měsíc potom, jsme otevřeli nový Survival server se SlimeFunem, kde spawn stavěli Rebelianka a Shinstria, 2 nejlepší stavitelky co znám, na serveru za ty roky postavili nespočet spawnů, lobby a map pro minihry, za co jsem moc vděčný.
Začali jsme taky pomalu zlepšovat herní mechaniku, na serverech jsme měli vlastní /trade systém kde se dalo obchodovat a bankovky přes /banknote.
V tomhle roku se u nás nejvíce hrál SkyBlock, z admin teamu si pamatuji na lidi daNy86, Murdo97, Er0l_CZ, Rebelianka a Shinstria.
Pak si pamatuji, že jsem programoval Store, který byl i v in-game item menu, na čem jsem taky zbytečne ztratil moc času a mohl jsem použít nejakou službu, jako ostatní servery.
Rekord hráčů na novém ShotWaru byl 20.08.2017, kdy jsme měli 130 online hráčů.
Zapnul jsem si starý shotwar web, abych viděl příspěvky, a můžu říct, že tenhle rok server začínal stagnovat, vše se nějak ustálilo, opravovali jsme lagování Skyblocku, protože Mojang dělal provoz serveru stále obtížnejší, schválě nedělali optimalizace, aby si lidi kupovali a hráli jejich Realms nebo co to měli. Taky jsme dělali jsme několik náborů na pozici Support, Builder a Developer, ale ne moc úspěšně.
Server jsem v té době začal platit už i ze svého, protože VIP ranky moc nepokrývaly náklady, tohle byl taky rok, kdy jsem dokončil střední školu a našel jsem si práci v malé agentuře pro vývoj webů, před tím počas školy jsem byl v 2 korporátech - už nikdy více. To taky znamená, že na server už nebudu mít tolik času, jako dříve.
Asi 18.11 došlo k přejmenování serveru na Minecord.net (pak později .cz), a já jsem si změnil nick z haelexuis na Rixafy a asi jsme založili i nový Discord server, obnášelo to znovu přepis server jádra a znovu jsem chtěl věci dělat o něco kvalitněji, vůbec mi už nešlo o počet hráčů, ale o zážitek ze serveru. V té době mi po spuštení serveru pomáhal misudka99, alespoň jsem myslel, že server budeme vyvíjet spolu a poprvé bude mít server 2 aktivní vývojáře, ale nakonec mám pocit že jsem na to byl stejně sám, nechtěl jsem nikoho do ničeho nutit, a druhý vývojář pak začal programovat i pro ostatní servery jako je WarfareMC (dnes Mythara.cz).
Důvod změny názvu a nicku nevím uplně vysvetlit, podvědomě tuším, že to bylo kvůli incidentu z 2017, co tady raději nebudu rozebírat (měl jsem to napsané a pak raději smazal..).
Podle všeho se tenhle rok nic zásadního nezměnilo, z discordu vím vyčíst, že jsme předělali Lobby do Vánočního stylu, zlepšovali Skyblock a přidali Creative, vím ale, že mi téhdy se vším pomáhal a motivoval mě Erol, jinak by server už možná nebyl.
Tenhle rok byl mnohem více produktivní, oproti 2018 je to jako den a noc. Na serverlistu Craftlist.org jsem taky přidal sběr dat o online hráčích (od 07/2019), takže zde se dá vidět v jaký den bylo na serveru kolik hráčů.
Hned ze začátku misudka99 opravil nějaké veci ve SlimeFunu (v tom jsem se já vůbec nevyznal), a začali jsme se soustředit poze na Survival a Skyblock, protože o minihry už moc zájem nebyl. Hned potom jsme udělali update Skyblocku kde Marwitch postavil nový obchod a přidali jsme island warpy.
Dne 04.08 jsme spustili Skyblock 1.14 a Survival 1.14, na Survivalu stavěl spawn builder Murdo97.
Počas toho roku jsme udělali na těchto serverech spoustu updatů a přidali hodně vlsatních vychytávek, které nahrazují SlimeFun, který jsme už na nové servery nedávali, protože jsme se zavázali, že je budeme držet čisté a bez lagů, a každá mechanika co přidáme bude naše vlastní, abychom ji pak snadno vědeli opravit.
Tohle byl rok, kdy server znovu ožil, a taky zaslouženě (hlavně díky molomovi který mi v tu dobu pomáhal se serverem nejvíce), protože jsme se na něj hodně soustředili a konečně jsme spustili i webové stránky (aktuální web).
Koncem 6. měsíce jsme začali s přípravou serveru Survival 1.16, začali jsme s novým spawnem, který jsem stavěl spolu s molom45 a Murdo97. Celý příspěvek o otevření serveru si můžete přečíst zde. Byl to náš doposud nejlepší a nejpropracovanější Survival server, z kterého základu byly vytvořeny všechny další servery. Hned na spawnu si hráč mohl zvolit světovou stranu, kde se teleportovat, PvP bylo by-default zaplé, ale šlo ho vypínat přes /pvp.
Server se mi líbil natolik, že jsem dokonce začal hrát znovu minecraft i já, samozřejmě s jiným nickem (Trezifox), ať mám od hráčů počas hraní klid, a hrál jsem i na dalších Survivalech, pak s nickem AltesKamuffel a na posledním s nickem TeQuiero, byl jsem většinou ten hráč, kterému na začátku každý záviděl shop :D protože jsem si na něm dal záležet, ale asi nikdy jsem nevydržel hrát déle než 1-2 měsíce.
Tá největší zména byly hráčské obchody, co byl možná světový unikát, na serveru jsme neměli centrální obchod, ale každý hráč si mohl vytvořit svůj obchod tak, že si postavil domek a v něm si vytvořil obchody přes cedulky (ChestShop) a pak napsal /setshop, a najednou byl obchod v seznamu /shop a dalo se na něj portovat přes /shop <hráč>. Obchody pak byly řazeny dle návštěvnosti a výdělků. Více o ekonomice serveru se dočtete zde.
Začali jsme konečně experimentovat i s RPG prvky a přidali jsme RPG mapy jako Dungeon a Bossland kde byly monstra které šlo zabíjet, a dropovali tam úlomky klíču, z kterých pak šlo vytvořit klíč, a s ním otevřít truhlu s odměnou. Více o RPG mapách se dočtete zde.
Jekoliž neustále přibývalo nových itemů ze speciálnich map, tak jsem dostal nápad naprogramovat batohy, kam by šlo odkládat věci, vědel jsem že v Slimefunu něco podobného je, ale chtěl jsem to mít mnohem lepší a taky kvůli tomu bychom na server Slimefun nepřidávali. Mechanika batohů byla celkem dobře premyšlená a recepty jsem vymýšlel s molom45, batoh mohl člověk vytvořit, nebo získat z monster v RPG mapách, pak ty batohy šlo i obarvit anebo zvětšovat a vše fungovalo bezchybně, více o batohech se dočtete zde.
Koncem roku jsme si pro vás připravili další Vánoční RPG mapu s názvem Winter Forest, byla vytvořená přes speciální generátor světa (EpicWorld) a vyskládaná z map, které postavili hráči (Jedus, Pleb_Honzik a Sqenix a další) na creative build eventu. Byly tam Questy jako adventní kalendář na každý den. Více o Winter Forestu se dočtete zde.
Jako Minecord.cz jsme 16.11 dosáhli rekordu 116 online hráčů.
V tomhle roku jsme pokračovali v rozvoji Survival serveru, který měl veškerou naší pozornost. Počas celého roku jsme tam přidávaly nové itemy a vylepšení, vše najdete na našem Discordu, zde budou zmíněny jen ty největší změny.
Začátkem roku jsme se rozhodli zrušit Bossland a Dungeon mapu, protože byly už hodně ohrané, a namísto toho přidat Spring Valley, co si myslím, že byla naše nejvíc povedena a propracovaná RPG mapa, kde byly Questy, Bossové, Monstra, a svět byl vygenerován s EpicWorld generátorem, nejdřív jsme vygenerovali celý svět a pak jsme hodiny hledali vhodnou oblast, z které si vytvoříme RPG mapu.
Mapu jsme stavěli spolu celý admin team, kde nás teda už moc nebylo, ale pamatuji si že na tom dělal molom45, ItzPleb, Zaplik12 a možná jěšte DarkdeathO4 a pár vyvolených hráčů, možná Jedus a kamarádi moloma nebo Kioskw. Stejně jsme tak použili stavby hráčů z creative soutěže. Tahle mapa byla na serveru dodnes, a více o ní se dočte zde.
Dne 23.04 jsme otevřeli nový OneBlock server, což bylo něco jako SkyBlock, kde hráč těžil random block kde se furt spawnovalo něco jiného. Bohužel, tenhle server celkem rychle hráče omrzel, více o OneBlocku se dočtete zde.
Verze 1.18 byla pro minecraft komunitu obrovský šok, protože se změnila generace světa a svět se zvětšil do výšky i hloubky, a tak jsme se rozhodli, že otevřeme nový Survival kde bude nová mapa a rovnou jsme předělali i spawn, kde jsme koupili a upravili spolu s admin teamem (ale hlavně asi ItzPleb) nějakou mapu. Server se spustil 24.12, více o tom se dočtete zde.
Mapa tam byla hodně velká, až 20 000 x 20 000 bloků, a přidali jsme i PvP arénu, jinak se zachovali všechny featury z předešlého survivalu.
Podobně jako v roce 2020 jsme připravili i novou Vánoční RPG mapu s názvem Winterland, kde byly Questy, Bossové, Monstra, a svět byl vygenerován s custom generátorem.
Dne 06.03 jsme překonali rekord hráču z 2020 a měli jsme 139 online hráčů.
Tenhle rok se toho moc nestalo, kdyžtak na Discordu bude více věcí v changelogu.
Začátkem roku jsme spustili Skyblock 1.19, použili jsme základ z našeho Skyblocku 1.15 a přidali jsme nové featury ze Survivalu.
Na Survival jsme vrátili Spring Valley, protože znovu nastalo léto a byl tam pouze Winterland, dále jsme pak přidávali další custom itemy, nově programoval custom itemy i molom45, který měl na nové itemy hodně nápadů, těeba si vzpomínam na Magnet, Miner's Pickaxe, Invisible Item Frame nebo různou PvP výbavu a sety.
Na Creative byl přidán WorldEdit pro všechny hráče.
Zaplík a molom začátkem roku připravili update Dungeonu, kde přidali nové oblasti, 3 nové bosse, nové moby, dropy a Dungeon Crate s novými Armor Sety a Zbraněmi.
Pak jsme znovu otevřeli Skyblock, který byl zavřen kvůli bugům a tomu že o něj už nebyl zájem.. a přidali jsme tam Dungeon a Aukce, ale ani to tomu serveru nepomohlo.
Dne 10.06 jsme server vypli na neurčito, bohužel já už na server kvůli práci několik let vůbec nemám čas, server stojí nemalé peníze a lidi v admin teamu mají taky svoje životy a asi nemá smysl být aktivní na serveru, o který se majitel už moc nestará.
V roku 2023 jsme měli nejvíc 42 online hráčů.
Později 24.11 jsme server znovu otevřeli, představili jsme i nový Survival 1.20 který byl pokračováním předešlého Survivalu, jen s novou mapou. Moc změn se tam nedělo, jen jsme třeba změnili recept na Batohy, ať to půjde vytvořit i z běžných předmetů, ať je to pro hráče snadnější.
Snad největší novinkou byly Fly Vouchery, za hlasování za server na serverlistech jste mohli získat 5 minutový Fly Voucher, který když jste použili, tak vám to pričetlo 5 minut fly kreditu. Téhdy jsme i zrušili létaní pro VIP hráče, za co jsme dostali hodně kritiky, ale chtěli jsme tak zlepšit fair-play, a z voucherů se pak stala nová server měna, a jejich cena v hráčských obchodech šla prudko nahor a lépe se tak přerozdělovaly peníze na serveru, protože každý nový hráč měl možnost voucher získat a prodávat ho bohatým hráčům za herní peníze.
Zaplík s molomem nezklamali, a i začátkem tohoto roku připravili update Dungeonu který zvětšili a přidali do truhel nové věci.
Přidali jsme i Fishing Event, kde jste mohli chytat ryby a mít tak 30% šanci získat vzácný item, event jsme pořádali každý týden a trval 1 hodinu. Přístav jsme stavěli společně, ale hlavně asi DarkdeathO4 a anulina. Lokaci jsem našel náhodou, když jsem s Petriczechem prozkoumával nově vygenerovanou mapu, tak jsme si řekli, že to krásne jezero nemůžeme nechat jenom tak, tak jsem si lokaci uložil a později jsem začal programovat event.
V roku 2024 jsme měli nejvíc 39 online hráčů, ale reálně jsem vědel, že na server už nemám čas a nebyl jsem schopný se o něj starat, a přestože jsem vlastnil největší serverlist v CZ/SK, tak jsem tam svojemu serveru nikdy reklamu nedělal, protože furt když jsme se serveru aktivně venovali, hráči přišli sami a ten počet furt odrážel jenom to, kolik jsme měli času se serveru věnovat.
Děkuji všem hráčům a admin teamu, kteří na serveru kdy hráli, bez vás by server nebyl. Na serveru ma určitě každý spoustu vzpomínek, jsou lidi, kteřím server změnil celý život, v admin teamu se poznalo hodně lidí a vzniklo hodně vztahů které trvají dodnes, a já jsem se naučil hodně věcí, které mi pomohly v práci (díky serveru jsem se naučil programovat a pracovat s linux servery) a v životě.
Zároveň se omlouvám, že tenhle příspěvek je napsaný hodně narychlo, protože to bych nebyl já, kdybych to nezačal psát 20 hodin před ukončením serveru a tenhle řádek psal 10 minut před ukončením, proto tenhle příspěvek do konce roku rozšířím o věci, které jsem vynechal, a taky přidáme různé obrázky a videa, které nám pošlete na discord a které najdeme v archivech.
S pozdravem a přánim hezkých svátků a šťastného nového roku, Rixafy.